Методичне забезпечення порофесії

Електронні засоби навчання


1. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. — 6-те вид. - К.: Либідь, 2006. — 400 с.


      За останні сто років будова автомобіля принципово не змінилася. Він, як і раніше, має колеса, кузов, чотиритактний двигун внутрішнього згоряння, трансмісію, механізми керування тощо. Проте всі вузли, агрегати, механізмий системи автомобіля дістали колосальний розвиток і
істотно ускладнилися. Завдяки цьому різко зросли швидкості, підвищилися потужність, економічність, комфортабельність автомобілів, поліпшився їхній дизайн. Крім того, розширилася номенклатура застосовуваних деталей і збільшилася їхня кількість. Сучасні автомобілі мають елементи автоматизації, а більшість іноземних — обладнуються комп'ютерами.
Тому вивчення автомобілів на базі однієї або кількох моделей не може дати уявлення про будову й роботу всіх існуючих автомобілів. Аби підготувати спеціаліста з експлуатації й технічного обслуговування автомобілів за короткий час, відведений навчальною програмою, необхідно пояснити сутність окремих процесів і явищ, що забезпечують роботу автомобіля, викласти принципи, на яких вони ґрунтуються, а потім на цій підставі роз'яснити будову
механізмів, котрі реалізують зазначені процеси.
Оскільки принцип дії одних і тих самих агрегатів автомобілів аналогічний, то достатньо знати кілька найпоширеніших конструктивних рішень їх, щоб мати уявлення
про процес у цілому.


Читати далі..


2. Технічна експлуатація і обслуговування автомобілів. Технологія: Підручник.-К.: Вища шк., 2007.- 527 с.


         Розкрито сутність фізико-хімічного старіння та експлуатаційної надійності автомобілів, нормативне й інформаційне забезпечення технічної експлуатації автомобілів, керування автомобілем залежно від умов експлуатації, технологію технічного обслуговування автомобілів з використанням сучасних засобів і методів технічного діагностування, зберігання автомобілів і технічного майна. Висвітлено також питання охорони навколишнього природного середовища і ресурсозбереження на автомобільному транспорті.
           Для студентів вищих навчальних закладів. Може бути корисним для механіків, слюсарів автосервісу та водіїв.


Читати далі...


3. Двигун ВАЗа

            Компонування двигунів відрізняється простотою і зручністю обслуговування. Всі вузли двигуна, що вимагають регулювання або відходу (розподільник запалювання, свічки, карбюратор, повітряний фільтр, регулювальні гвинти важелів приводу клапанів, гайка натяжителя ланцюга, масляний фільтр, генератор), встановлені в легкодоступних місцях. Нумерація циліндрів Двигуна ведеться від вентилятора. З лівого боку головки циліндрів близько нижній її площині відлитий номер кожного циліндра, а також порядок роботи циліндрів (1-3-4-2). Циліндри двигуна об'єднані разом з верхньою частиною картера і являють собою єдину виливок - блок циліндрів. При такій компоновці забезпечується міцність конструкції, жорсткість, компактність, надійність і зменшується маса двигуна. У нижній частині блоку циліндрів на п'яти опорах установлений колінчастий вал. Передній і задній кінці колінчастого вала ущільнені самопідтискною гумовими сальниками. У кожному циліндрі двигуна є по одному впускному та одному випускного клапану. Поршні 20 мають по два компресійних кільця 21 і 22 і одне маслос'емноє 19 із пружиною. Поршень з шатуном з'єднаний поршневим пальцем 33, запресованим у верхню головку шатуна.  Розподільний вал 27 встановлений на голівці циліндрів в корпусі 26 підшипників і приводиться в обертання від колінчастого вала дворядним роликовим ланцюгом 16. Перевагою привода є простота конструкції і менша маса в порівнянні з іншими видами передач.  Блок циліндрів є базовою деталлю двигуна і служить для установки і кріплення механізмів, апаратів і допоміжних агрегатів двигуна. Блок відлитий із спеціального низьколегованого чавуну. Протоки для охолоджуючої рідини зроблені по всій висоті циліндрів, що поліпшує охолодження поршнів і поршневих кілець і зменшує деформації: блоку від нерівномірного нагрівання.


Комментариев нет:

Отправить комментарий